Monday, February 20, 2012

Нормална и утежнена употреба

както и преди, тук пак има твърдения които отново злоупотребяват с фактите, които се използват за правилното определяне, дали сте в категория нормална или утежнена употреба. Често ще видите твърдения, всички попадат в категорията утежнена употреба, припомнете си за частта за пътя на парите и вижте откъде идва това твърдение и къде отива, и кои тъмни субекти и тъмни сили на пазара го раздухват. Важно е да се знае, че всеки производител дава ясни и точни критерии, за нормална и за утежнена употреба.

Под критерии за утежнена употреба се счита, употреба в райони с много кал, много прах и пясък, високи атмосферни температури, използването на автомобила, за къси дистанции зимно време, и използвайки автомобила за теглене на каравани, тежки ремаркета, или натоварен с голям обем тежък багаж, или по-рязко и по-агресивно шофиране тип газ-спирачки.

Под критерии за нормална употреба се счита, шофирането на дълги дистанции в умерен климат, и с равномерно и плавно темпо.

Няма да имате реална полза ако сменяте маслото прекалено често, просто ще пълните джоба на тези тъмни сили и субекти на пазара, които се чудят как легално и законно да ви вземат парите. За това вижте в коя категория попадате, и сменяйте маслото според категорията, и не се оставайте и не се на някакви митове, и реклами или странни твърдения на търговците. На тях не им пука за автомобила ви, те искат само 2 неща:

1. да ви вземат парите
2. да ви пробутат залежалата стока, която тези които разбират не искат.

За това винаги внимавайте с тях и винаги настоявайте, за правилното масло, това което е посочено в книжката на автомобила като препоръчително. Ако се инатят да ви дават подобен заместител или някакви присадки към маслото, и упорито отказват да ви дадат каквото искате, заплашете ги че ако не ви дадат каквото искате ще отидете при конкуренцията им, и че ще си купите от тяхната конкуренция, това което искате. Мисълта че има шанс да си дадете парите на конкуренцията им, а не на тях би трябвало да ги стресне и да омекнат и да ви дадат това което искате. Ако пак почнат да ви обясняват как това и онова, и как може и така с това и с онова, просто излезте от магазина и отидете в друг, без да им обръщате повече внимание. В противен случай си е за ваша сметка. подобни заигравки с маслата са рисковани, и показват че търговеца е недобросъвестен.

График за смяна на маслото
В различните държави, има различен график за смяна на едно и също масло на една и съща кола. Е как така, нали е една и съща кола с едно и също масло. Така е на теория. на практика обаче има други фактори, като например какво е движението, колко е натоварено движението, какво е качеството на горивата предлагани там, какви са климатичните условия и условията на околната среда. Всичко това указва реално влияние, върху износването на маслото. Например горивата в САЩ и Канада са богати на серни и азотни замърсявания и с ниско октаново число, което значи че маслото се износва осезаемо по-бързо. В Япония и Корея, горивата са чисти, с възможно най-ниски нива на серни и азотни замърсявания и с високо и добре регулирано октаново число, което, позволява по-малко износване на маслото. В Европа положението е по средата, но има и бензиностанции които предлагат качествени горива, които спокойно се равняват с азиатските. Дано зареждате в такава, двигателят ви ще ви е благодарен.

За какво да внимавате когато избирате масло за автомобила си.
Избягвайте места където се опитват да ви пробутат подобни заместители на исканото масло. дайте парите за правилното масло, и си купете правилното масло. Така се пробутват най-често стари и залежали буламачи, които дори не са бледо подобие на качествено масло. Заинатете се в магазина и настоявайте за правилното масло, указано в книжката на автомобила. Ако упорито се инатят да ви дават подобен заместител или някакви присадки към маслото, и упорито отказват да ви дадат каквото искате, заплашете ги че ако не ви дадат точно каквото искате ще отидете при конкуренцията, и ще си купите от тяхната конкуренция, това което искате. Мисълта че има шанс да си дадете парите на конкуренцията им, а не на тях би трябвало да ги стресне и да омекнат и да ви дадат това което искате. Ако пак почнат да ви обясняват как това и онова, и как може и така с това и с онова, просто излезте от магазина и отидете в друг, без да им обръщате повече внимание. В противен случай си е за ваша сметка. Подобни заигравки с маслата са рисковани, и показват че търговеца е недобросъвестен.

Внимавайте за места където изкарват старото масло, като го изпомпват през пробката за измерващата пръчка. Това е една от най-големите глупости които може да се направят с един двигател и едно масло. недостатъка е че много нагар и сажди и друга мръсотия остават на дъното на картера, и остава не малко масло, което е вече отработено и износено. Наливайки новото, му съкращавате живота още с наливането, защото новото масло бива директно повлияно от остатъчното старо масло, и мръсотията в картера. Общо взето мързеливо решение за евтини тарикати, които си мислят че минават метъра.

Внимавайте и не купувайте силно надценени, и ненужни глупости като допълнителни присадки за маслото, разтвори за промиване, и други подобни боклуци, някои от които съдържат твърди частици които само задръстват филтъра и маслените пътища и магистрали, а да не говорим че може да са химически несъвместими с една или повече от фабричните присадки в маслото. Въпреки краткотрайния "полезен ефект" често има дълготраен отрицателен ефект.

Внимавайте за ниско качествени филтри които лесно се разкъсват или пропускат по-големи механични замърсявания в маслото, които могат да пречат на двигателя е да му укажат отрицателно влияние по време на работа.

ВИНАГИ настоявайте, за правилното масло, за вашия автомобил, маслото което е посочено в книжката на, или на капачката от където се налива. Щом производителя на автомобила препоръчва това масло, има защо, и двигателя има особености които изискват това масло.

Не позволявайте, да ви сменят каквото и да било друго освен маслото на двигателя. Обикновено се предлагат евтини и скапани боклуци на тяхно място и не се знае какво ще причинят на двигателя ви.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.