Sunday, February 19, 2012

Избягвайте допълнителните добавки за маслото!

Избягвайте допълнителните добавки за маслото!

Със съвременните синтетични масла, тези добавки просто не са ви необходими, и със сигурност, няма да ви помогнат, със сигурност няма да подобрят нещата, и със сигурност не се знае какво могат да причинят на маслото и на двигателя ви. Нека видим защо.

Всички водещи нефтопреработвателни компании, са назначили най-добрите химици, физици, инженери, и специалисти, по двигатели с вътрешно горене. Ако на маслото му липсваха тези качества те самите щяха фабрично да добавят това, в маслото още в момента на преработка и бутилиране на маслото.
Компаниите имат и учените, и материалните и ресурсите, и лабораториите, и парите да го направят. Конкуренцията между компаниите ги кара постоянно да работят над маслата и над присадките с които смесват маслото, си и да подобряват както маслото така и присадките. Маслото и присадките в тубата запечатана от производителя е добре балансирана смес, която може много лесно да се извади от равновесие, и да се пресече маслото. Друго важно нещо на което трябва да обърнем внимание е следното. На пазара има много и разнообразни масла, и като състав на базовото масло, и като набор присадки за маслото, и като състав на присадките. Това осигурява ОГРОМНО разнообразие от масла и присадки, от химическа гледна точка. Просто няма начин, една дребна фирмичка с 2 - 3 химици дето за 1 месец са направили тая добавка, да могат да покрият абсолютно всички масла и присадки като химически състав, и да пуснат магическа, панацея която да лекува всички болежки в двигателя. Не могат. Просто няма как. Качествения и количествения състав, на маслата и на присадките е СТРОГО ПАЗЕНА ТАЙНА. Те не знаят какво и по колко има в маслото че да могат да си нагодят добавката. Те не могат да знаят. Те няма как да знаят. Точният качествен и количествен състав на маслата и присадките за тях е СТРОГО ПАЗЕНА ТАЙНА!

Тези хора просто искат да ви вземат парите за глупости. Целевата им мишена са необразовани и неграмотни хора, които не знаят нищо за маслата. Такива хора са много лесно манипулируеми. Използват нагласени и недостоверни тестове и постановки, в които моторното масло умишлено се поставя да работи, в условия за които то не е създавано и не е проектирано, да работи, и за това маслото задължително се проваля. Маслото умишлено се поставя да работи в условия за които то не е създадено, проектирано и предвидено, за да може да се провали, и за да ви промиват мозъка колко е слабо маслото как без тяхната чудодейна приставка двигателя ви е обречен на адско страдание и мъки неземни. ЯЯЯ Fuck off с тия недоклатени твърдения.

Моторното масло е предвидено да работи в условията на работещ двигател, в условията на затворена система, при температури между 100 и 240 градуса по Целзий, когато подаването му е в определи количества с определено налягане. На техните тестове виждаме само една пълна купичка с масло, в която е потопена ролка. Чакайте малко, маслото нито е загряло до работна температура, което значи че не е достигнало работен вискозитет, и работни свойства, нито се подава под определеното за целта налягане и в определените за целта количества. Нормално е при неспазването на работните условия и изисквания маслото да се провали. Някои много нагли мошеници отиват още по-далеч, с нагласените си постановки. Те сипват едно масло а го представят за друго. Например в недостоверните тестове на фирма Прома, предлагаща приставката MBL8 човека закрива етикета на маслото с ръката си и не се вижда какво пише на етикета. Човека представи маслото като качествено синтетично масло, обаче като стопирах кадъра и като поиграх с контраста и увеличението видях че е масло на фирмата Валволин, а след като като сравних шишенцето от клипа по дизайн, размер, цвят и форма на шишето и размер, форма цвят и дизайн на лепенката на шишето, се оказа че това е минерално масло, а не синтетично. шишенцето е от 1 литър за доливане. С това фирма прома просто паднаха на дъното. Жалко е, жалко е че има много хора които им се връзват на глупостите, и вярват и купуват, и си съсипват колите.

Говорейки за качество, има си авторитетни институции, които проверяват качествата на маслата, и издават сертификати за качество, и докато се придържате към наистина сертифицираните масла няма да имате грижи. Един такъв е Американския Петролен Институт - API - American Petroleum Institute, който на страницата си е публикувал пълен, точен и актуален списък с маслата които е сертифицирал за качествени. Направете справка в страницата на този институт, защото, много дребни мошеници, крадат лицензи и се фукат, а реално не са лицензирани. За това за да си спестите ходене по мъките с фалшиви лицензи, вижте на страницата на американския петролен институт кои продукти са реално сертифицирани и лицензирани и ползвайте тях. Друга подобна институция е SAE - Society of Automotive Engineers - общество на автомобилните инженери. Те също сертифицират и лицензират масла за качество. На този етап мога да ви уверя че водещите модели синтетични масла, на реномираните производители, са лицензирани и сертифицирани за качество както от API така и от SAE, което само по себе си е гаранция за качество и че продукта реално в практиката прави това което твърди на опаковката.

Без да навлизаме в прекалени детайли, може да споменем набързо само основното за тези никому ненужни и напълно безполезни добавки за масло. Добавките се делят на две големи групи. Тефлонови, от групата на Slick 50, и хлоринови, от групата на дюралюб. Освен това има и други проблеми.

Парафините, за нежелан компонент, в състава на маслото, защото кипва лесно, с това кипване разкъсва масления слой, и нарушава смазването, изпарява се и така намалява обема на маслото, и общо взето, трябва да се долива масло. Тези добавки обикновено използват течни парафини като носител на самата присадка, или минерално масло. Освен това, е добавена прекалено много присадка за устойчивост, и това прекаляване с количеството на присадката влошава работните показатели на маслото, защото нарушава всякакъв възможен баланс в състава на маслото. Проблемът с хлориновите добавки е че при нагряване, от тях и ненаситенине въглеводороди, в минералното масло което ги носи, се получава солна кисеина, която освен че е силно токсична и е химически агресивна и силно корозивна, защото това е киселина, без съдържание на кислород в молекулата си и не може да направи химически инертни окиси които да спрат действието на киселината, и тя си разяжда всичко до което се докопа - масло, части, гарнитури, гумички на клапаните... схванахте ли картинката?

Другият носител е просто минерално масло. Боже опази. Както го сипеш в синтетично масло, което е замислено да се продава като краен продукт синтетично масло, ти направо си пресичаш маслата. И двете. И синтетичното което е в мотора ти, и минералното което е носителя на присадката. Ама полу-синтетичното нали е смес от.... даааа, смес е, само че при полу-синтетичните масла, синтетичната част е предвидена да се смеси с минерална, и съответно е направена неутрална за да не се пресекат при смесването. Когато обаче се пуска продукт, напълно синтетично масло на пазара, то се пуска с мисълта че ще се ползва чисто, и че като се долива, ще се долива същия модел масло, и то не е мислено за разреждане с минерално, и не е предвидено за това и добавка с минерално масло ще го пресече веднага. Присадката за екстремна устойчивост, обикновено е молибденов дисулфид което само по себе си не е вярно, защото това е вид смазка, но към нея добавен цинк я превръща в тази приставка, прави маслото още по-токсично, и още по-опасно за околната среда и човешкото здраве.

Тефлоновите добавки, не правят нищо полезно в двигателя. Не може да не правят, бихте възразили. Така е не може да не правят. Тефлоновите частици задръстват масления ви филтър, и това намаляват пропускателната му способност, и маслото не може да се разнесе достатъчно бързо в необходимите количества, и това води до некоректно смазване, поради недостатъчно смазка. За да може тефлона да полепне надеждно, и да си върши работата трябва да се нагрее до 427 градуса по Целзий, а при тази температура, ще се изкриви блока, маслото ще се разпадне и пресече, гарнитурата на главата ще изгори ще се смесят бензин, масло и антифриз, уплътняващите гумички на клапаните също ще се повредят, ще изкипи антифриза, изобщо, това с тефлона е най-голямата глупост възможна.

Тези добавки всъщност внасят присадка за екстремна устойчивост. Теста който правят е тест за екстремна устойчивост. Нещо което не се изисква от моторното масло. Това се изисква от масла за зъбни предавки - например за скоростни кутии, диференциали... Там в маслото има фабрично добавени такива присадки. Което ни навежда на мисълта, защо не си тестват присадката срещу едно синтетично масло за диференциали или скоростни кутии? просто защото изведнъж ще се окажат с по-слабия продукт. Макар че теоретично присадката за устойчивост на екстремно напрежение, може да е добра идея, на практика двигателя не създава подобни условия. Да вярно иска се устойчивост на натиск, но не чак толкова. Основните проблеми за маслото са термична и химична атака. Ако за момент приемем че тази присадка е добра идея, тогава остава момента че в количествата в които я слагат, тя просто пречи на маслото. Нейното количество е прекалено много.

Друг проблем е че в някои добавки като прома МБЛ 8, има твърди частици, които би трябвало да играят ролята на лагери. Те не играят тази роля. Те играят ролята на фина пила, която изпилява всичко до което се докосне. други добавки имат оловни и медни, микроскопични по размер топчета, за да не изпилят частите. там проблема е че, това са меки метали, които се деформират при налягането и натиска при третия такт, и може да се получат остри ръбове, които да прерязват нишките на филтъра, и така да направят порите му големи и замърсяванията да минават през филтъра без да бъдат спрени. Твърдите частици пък които не се деформират освен че действат като пила, пък могат да задръстят филтъра и да намалят неговата пропускателна способност, и да причинят повреди от лошо смазване, заради недостатъчно масло, което стига по-бавно от необходимото, там където то е нужно.

Тефлоновите добавки, не правят нищо полезно в двигателя. Не може да не правят, бихте възразили. Така е не може да не правят. Тефлоновите частици задръстват масления ви филтър, и това намаляват пропускателната му способност, и маслото не може да се разнесе достатъчно бързо в необходимите количества, и това води до некоректно смазване, поради недостатъчно смазка. За да може тефлона да полепне надеждно, и а си свърши работата трябва да се нагрее до 427 градуса по Целзий, а при тази температура, ще се изкриви блока, маслото ще се разпадне и пресече, гарнитурата на главата ще изгори ще се смесят бензин, масло и антифриз, уплътняващите гумички на клапаните също се се повредят, ще изкипи антифриза, изобщо, това с тефлона е най-голямата глупост възможна.

Последното което искам да спомена е че истината е една, и тя е че няма по-добро нещо то това да дадете на двигателя си премиум качествено гориво и премиум качествено изцяло синтетично масло. това е най-доброто което можете да направите за двигателя си. Това е най-доброто за двигателя ви. С премиум качество синтетично масло, и премиум качество гориво, разни недоразумения на химическата индустрия като допълнителни добавки не са ви нужни.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.