Friday, August 24, 2012

На печелившите честито


Днес, сутринта аз и приятеката ми тъкмо се закачахме един с друг, когато към 9 часа сутринта, телефона започна да звъни. (Цялото действие се развива от 09:00 часа сутринта до 13:51 часа следобеда. Близо 5 часа.) Подразнен от кофти момента, вдигнах, и чух гласа на приятелче, да ми вика да съм отишъл с него до НДК, по спешност, защото му трябвало свидетел. Питах го какво е станало той вика чакам те в нас, като дойдеш, докато се оправям и по път в тролея, ще ти обясня. Ок отивам у тях, и гледам го свива 200 лева в джоба, викам му ще си купуваш нещо за компютъра ли? Той вика не, превзеха ми рутера, смениха му името и паролата, и нямам достъп до руера, и ми искат 200 лева откуп да си върна контрола над рутера. Викам дай да видим какво я тормози тая барикада 7004. Модела на рутера е SMC Barricade 7004 VBR, и от там му викаме барикада 7004. Казах му да ме изчака, че отивам до нас за малко. Дойдох си до нас, взех си флашката и на нея записах най-новия фърмуер за този рутер. Вкъщи ползвам същият рутер, и е наиситна много добро изпълнение. С фабричният фърмуер има някои леки забележки към него, но с обновяване на фърмуера до най-новия, рутерчето блести с прекрасни показатели и характеристики. Появи се съобщение по скайпа от някой си SuperPhreak който каза че това не му е истинския прякор, а е временен, само за този случай, и че щом се споразумеят, и постигнат съгласие и си изпълят уговорката, прякора SuperPhreak повече няма да се използва, и за това си позволявам да спомена прякора в блог поста си.

Как стана така че SuperPhreak превзе рутера? Това стана защото собственика на рутера беше включил отдалечен контрол над рутера, и си е оставил фабричните име и парола, с които рутера излиза от завода. SuperPhreak е видял рутер с включено отдалечено управление, и е  опитвал да пробва различни фабрични имена и пароли, докато улучи верните. Улучи верните, и според верните – тези които му дадоха достъп до рутера определи марката на рутера. Използвайки момента той веднага си сложи собствени, за да не може никой друг да влиза в рутера, и така да го държи под контрол.

По този начин, SuperPhreak беше превзел рутера, и беше отрязал достъп на собственика на рутера, до рутра, с идеята, че собственика на рутера, няма да може да си върне контрола над рутера, и искаше 200 лева откуп, за да му даде вярната парола за рутера за да си върне контрола над рутера. Да дам 200 лева откуп, на някакъв смешник, без гаранция че това което ще ми даде като парола ще е вярно? Изобщо не ме търсете в такива сценарии. Който иска, нека да си участва в тях, колкото си иска, мен в такива сценарии ме няма. Собственика на рутера беше приготвил откупа и беше тръгнал към НДК, за да го плати и ме викаше като свидетел, ако стане нещо. Убедих го че няма смисъл, и че ще оправим рутера. Останахме в тях, не отидохме до НДК, и накарах собственика на рутера да си прибере парите. Занулих рутера, от копчето Reset с една клечка за зъби, и използвах момента, че се занимавам с рутера за да го обновя. 1 час по-късно, докато довършваме рутера, SuperPhreak писа ядосан по скайп що сме го вързали, да се разкарва и да чака, без повод на НДК. Преди да му напиша че тоя номер с откупа не минава, казва че цената за паролата вече не е 200 лева а 200 Евро, и че той определя кога и къде да се видим. Тъй като SuperPhreak не подозираше че има трети човек в играта, и си мислеше че говори със собственика на рутера, реших да се възползвам и да поема нещата в свой ръце, и да го разигравам до колкото мога. Собственика на рутера веднага разбра, че в момента в който се намесих SuperPhreak е изгубил играта. След малко SuperPhreak се обади да постави условията си. Реших да го ебавам като първия път. Уговаряме си среща на която няма да отида нека да се поти маймуната.

Как стана така че SuperPreak изгуби играта? Ами в момента в който откачих рутера, от мрежата на доставчика, първо го занулих, така върнах целия рутер във фабрично състояние, да-а-а, направих му factory reset, и рутера забрави и настройки и имена и пароли, и се върна във фабрино състояние с фабрични настройки с фабрично име и парола. В този момент SuperPhreak изгуби играта. След това обнових фърмуера на рутера, и пренастроих целия рутер, като този път изиришно изключих, отдалечения контрол до рутера, пренастроихме защитните му механизми от умерена сила, на максимална сила, и сменихме името и пароата на рутера с наши. След това записахме всичко в рутера, като окончателни промени и рутера се рестартира и ги прие. Изключихме рутера, оставихме го малко да си поеме въздух след толкова манипулации, излезнахме да си направим кефа, направихме си хубава и дълга разходка и отидохме до китайски ресторант където не бяхме хапвали отдавна, взех и приятелката ми с нас, и хапнахме по едно китайско, пихме по едно безалкохолно, правихеме си кефа в ресторанта, не бързахме за никъде. Направихме си още една хубава и дълга разходка до тях. След като отидохме в тях, включих рутера, изчаках го да се стартира и да си зареди настройките, направих му останалите настройки, докато рутера беше окончателно готов. След като стана окончателно готов, потвърдихме и записахме окончателните настройки, рутера ги прие и рутера се рестартира и започна да работи с новите настройки. Пак изключих рутера, и го свързах отново с мрежата, на доставчика, и с компютъра, да си поеме интернет връзката, да си поеме връзката с компютъра, и го включих пак. Рутера си пое връзка, отказваше всякакви опити за отдалечена връзка и осигуряваше надеждна защита както на себе си така и на компютъра. Пуснахме интернета и скайп, като индикатор за наличие на интернет връзка идеята е докато скайп работи интернета е ок ако скайп загуби връзка, значи няма интернет и ще се търси проблема. SuperPhreak пак писа бесен, че втори път сме го разигравали, и се проведе следният писмен диалог по скайп. С „S“ съм обозначил репликите на SuperPhreak в диалога а с „D” съм означил моите реплики. Ето го и самият диалог:


S:
- Ти май не си знаеш мястото и кога си зависим и кога си изгубил играта. Ти май наиситна си подритваш късмета и рутера.

D:
- Нима? (на този етап SuperPhreak все още си мисли че си пише със собственика на рутера, а дефакто си пише с мен, докато собственика седи и се залива от смях)

S:
- Втори път ме връзваш да вися и да те чакам, скоро няма да ти върна контрола над рутера, ще те оставя да ме търсиш, ако ме на мериш наколене да ми се молиш, за да ти върна рутера.

D:
- Game over, SuperPhreak ти изгуби играта преди доста време, мислех че вече си се усетил какво е станало още когато не дойдох първия път. Явно не си.

S:
- Будала като теб не може да си върне сам рутера, недей да ми лазиш по нервите!

D:
- Явно си по-голям баламурник от колкото се мислиш. Не е лесно да признаеш, че будала като мен направи баламурник от теб. Ти изгуби контрол над рутера, още след първото искане на откуп. Да дойда до НДК, да дам пари на някакъв дрисльо, за да ми даде име и парола на рутера, при положение че нямам никакви гаранции, че това което ще ми дадеш ще сработи, явно наиситна си изключително тъп, за да повярваш, че ще ти дам пари или че ще се разкарвам през цяла софия за дрисльо като теб.

S:
- Нещо много отворен си станал, нещо на велик ли ми се правиш?

D:
- Викам мислех че си се усетил, като не се появих и след второто искане на откуп. Явно не си. Е мислех да те пържа на бавен огън докато се усетиш, че си изгубил играта, ама не си заслужаваш времето и усилието, за това ще те светна набързо. Върнах си контрола над рутера и съм се погрижил да не можеш да направиш нищо по въпроса. Това стана още при първото искане за откуп. Тъй като вече съм си върнал рутера, нямам причина да се разкарвам, но това ме ми пречи да те разигравам, Ако не вярваш опитай да влезеш в рутера, и понеже си баламурник, ще ти кажа че хем изгуби котрол над рутера, хем не получи 200 лева хем не получи 200 евро, хем и рутер нямаш, не виждам защо се пенявиш без повод.

Следва мълчание от страна на SuperPhreak пиша отново

D:
- Като гледам фактите и събитията, излиза че си знам мястото, а ти не си знаеш твойто, и като гледам, излиза че аз разигравам теб а не ти мен.

S:
- Не мога да поварвам че си успял да си вземеш рутера под носа ми, и сега ме разиграваш, искам да ми дадеш това с което си върна рутера.

D:
- Вярваш или не, това са фактите, Говорейки за рутера, значи искаш от мен клечката за зъби с която бръкнах и натиснах бутона ресет, така ли?

Пак имаше мълчание от страна на SuperPhreak и отворих логовете на рутера, и му пратих логовете по скайп, да се види какво прави. Преди да има възможност да отговори, го блокирах в скайп, и затворихме интерфейса на рутера, и излезнахме да си правим кефа, разбирайте да се подиграваме на SuperPhreak. Пихме по едно безалкохолно, изядохме по едни пържени картофки, и се прибрахме, кой от къде е.

Дали SuperPhreak е разбрал че има и трети човек? Не знам, и не ме интересува, но ако чете тоя блог пост, е разбрал 2 неща:

1. Имаше трети човек – аз, аз се правих на собственика на рутера и говорех от негово име, и дефакто се възползвах от това че SuperPhreak не заподозря нищо за да го разигравам като баламурник да търчи и да да се поти и да чака вързан, докато рутера е изключен от интернет и го пренастройвам адекватно.

2. Аз съм този който който убеди собственика да не ходи и да не му дава пари и аз съм този дето му върна и му пренастрои рутера адекватно и смени и имена и пароли и изключи отдалечения достъп.

На печелившите честито.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.