Friday, October 18, 2013

Community Spirit, ама не съвсем.

За разлика от други форуми, за българските, тази поговорка, важи на 100%. В повечето чужди форуми, подобно нещо, съществува, на принципа всяка магария с мярка, но при нас – те такова животно няма.

НапреЕднал или напрЪднал?
В българия, има една незряла тенденция, "напредналите", да се отнасят зле с начинаещите, които сега не могат, и не знаят, и се опитват да се научат, и задават въпросите си, така както могат, за нещата които стават с тях по някакъв повод. Разбира се, това дразни нашите български "напреднали" компютърджии, които банват такива потребители, и все ги пращат да търсят в гугъл, забравяйки че по-рано и те са били същите, и че те са тръгали от нулата и са минали същият път. Това не са напрЕднали хора, това са напрЪднали.

Истинският напрЕднал потребител, няма да се отнесе зле с начинаещият, който има мерак да се научи, а ще му помогнат, с каквото могат. С това, напрЕедналият потребител, ще бъде наистина полезен и градивен, и ще докаже на всички, категорично и недвусмислено,  че е с класи, повече от напрЪдналия.

Това, което прави напрЕдналия потребител, нещо повече от напрЪдналия, е това, че за разлика от напрЪдналия потребител, напрЕдналия е градивен, не е заядлив, и това, че за разлика от напрЪдналия, напрЕдналия много добре знае какъв е бил, откъде тръгва, и това му помага, да се постави на мястото на начинаещия, и от там желанието на напрЕдналия да помогне и да е градивен, за разлика от напрЪдналия. За това, имам едно съобщение към напрЪдналите – хей напрЪдналия – Закрой твой рот. Твой рот пахнет очен плохо.

Това, което ме провокира, да напиша този пост, е поредният български форум, и един американски форум, и разликата в ставащото между тях. Да започна първо от българския, че е в същата държава като мен, пък после ще спомена и американския. Разликата между двата форума е от земята до небето и обратно.


В БЪЛГАРСКИТЕ ФОРУМИ, НЯМА ПО-ЛОШО НЕЩО ОТ ТОВА, ОБИКНОВЕНИЯТ ЮЗЪР ДА Е ПРАВ КОГАТО АДМИНИСТРАТОР ИЛИ МОДЕРАТОР ГРЕШАТ.

Така, възможно е админа, на форума, да се сети че всичко това е провокирано от неговия форум, ако се сети, по-добре за него. Ако не му харесва написаното, на форумния админ, би трябвало да се сети, че сам си го е направил, сам си го направил така, вината си е само и единствено негова, и на никой друг, все пак той е главната фигура там и дърпа конците, не съм аз. Той прави нещата да се случват или да не се случват, не аз.  

Общо взето, в началото имаше тема в, която, модератора изобщо си нямаше никакво понятие какво пише и защо. Опитах се да бъда полезен и поучих бан. Жалко, за тях. На мен ми е все тая. Въпросният форум е загубил стойност за мен, и честно да си призная вече почти не влизам там. После същият форум го представят като community форум, за взаимопомощ, че даже и девиза му е „share your knowhow“. Да бе community, да бе share. Нито е community, нито е share. Общо взето или си на мнение че админа и модераторите са прави или си баннат. Когато решиш да се защитиш, защото си действително прав, ти се казва че ти е направен намек да млъкваш и да не спориш с модератори, без значение кой прав и кой крив. Как нe са ме баннали още, не знам, а и вече не ме интересува, тъй като аз от своя страна съм се отказал и отрекъл окончателно от форума, и той вече няма никаква реална и практическа стойност за мен.

За разлика от бължгарския форум, в един американски форум - техническият форум на Microsoft - Microsoft TechNet Forums, в които се обсъждат техническите страни на операционните им системи, и всички техни продукти, и техните особености, поставят се въпроси за поддръжка. Форума е разделен на две части – платена поддръжка, и безплатна поддръжка. Платената поддръжка е на принципа купуваш си поддръжка за даден продукт за дадено време, през което, ти се помага, независимо дали си полезен или не, в периода за който е валидно плащането, след което или подновяваш плащането, или изпадаш в безплатната поддръжка. Принципа в безплатната поддръжка е почеши ме да те почеша. Ако си полезен на хората там, и те ще са ти полезни на теб. Как попаднах там ли? Случайно. Търсих информация, за нещо, което ме интересуваше, и попаднах на тематичен въпрос, с това което търся, но знаех отговора. Реших да се пробвам, какво пък, дай да съм полезен. Оказа се лесна работа. Писах, и продължих да ровя в същия форум – така и така съм там, що да не го преровя за нещо дето може да ми е полезно, ако там няма – голяма работа, продължавам напред, ако там има супер още нещо полезно.  Реших от любопитство да пиша, и да питам. Оказа се че там community spirit е наистина такъв. Беше ми отговорено, и обяснено. Супер. Тъкмо се падна втория вторник, и с него дойдоха обновяванията за Microsoft Windows, Microsoft Office, Internet Explorer, Microsoft Security Essentials, Direct X  и другите Microsoft продукти. Тук ми хрумна идеята, да направя едно, на пръв поглед безсмислено, но напрактика смислено сравнение. Блуждаех между двата форума. Трябваше да реша към кой да се присламча. В двата поставих един и същи въпрос. Заданеният от мен въпрос беше: Някой има ли точен списък, с поправките включени в сервизен пакет 2, за офис 2010. В този случай въобще не м интересуваше списъка, с поправки, то е ясно че щом е сервизен пакет, значи е нещо голямо, и има по много от всичко в него. Това което ме интересуваше беше реакцията в двата форума. Оказа се че очакванията ми се потвърдиха на 100%.   

В българския форум общо взето ми беше трита сол на главата що задавам безсмислени въпроси, и форума се раздели на два лагера – единия обновявай се, другия не се обновявай.

В Microsoft TechNet Forums форума, ми беше даден ДИРЕКТЕН ЛИНК към търсеният от мен отговор. Когато отворих линка, видях пълен и точен списък,  на всички поправки, разделени и сортирани по програми в офис: Word, Excel, PowerPoint, Access….

Тогава реших да говоря с админа, защото беше ясно, че нещата не отиват на добре а точно обратното. Преди да говоря админа пак ми изпънаха нервите с поредните недоклатени глупости, от същия модератор, че съм с опитвал да блесна и да бъда забелязан, та го попитах тоя модератор какво е пил и какво е пушил и какви гъби е ял, защото явно беше ДОСТА ЯКО ФИЛМИРАН. Да не говорим че същия модератор пише един куп безсмислени теми и задължително ги маркира като важни за да се виждат неговите теми, над темите на другите, и после аз съм се пънал? Тоя май няма комплекс за малоценност дето да не го тресе. Отсвирих го да ходи да пасе, и тогава взех окончателното решение. Сега само чакам удобен момент и удобен повод, за да завърша започнато.

Няколко дни, след това говорих с админа, и се опитах да му обясня, че нещата не вървят на добре, и че като си си дал дупето поднаем ще търпиш. Щом имаш претенциите за обществен форум, ще се наложи да търпиш всеки да изразява себе си както може. Ако не ти харесва сложи една табелка частен форум, само за подмазвачи, с твърдението че ако нямаш намерение да се мазниш на админи и модератори, нямаш място във форума. Опита с да се измъкне с твърдението че не е платен форум, а community такъв. Казах му че аз съм в БЕЗПЛАТНАТА част, и му подчертах безплатната част няколко пъти и акцентирах върху безплантана част няколко пъти, за да му отрежа тази възможност за маневриране. Идеята ми беше да го притисна докато се изпусне да каже нещо дето да го разобличи. На другия ден си прегледах електронната поща, и видях че в Microsoft TechNet Forums съм поканен на дискусия, свързана с моето участие във форума. Като се присъединих, в дискусията, и попитах за какво иде реч, ми обясниха че ще обсъждат поведението ми във форума и до колко съм полезен на форума. Като цяло били доволни, защото съм имал още няколко включвания след които хорат са казвали че са опитали съвета ми, и съвета ми е решл проблема им. След това, ми казаха, че са забелязали това и са искали да ме поощрят и мотивират, и за това ми се оказвало поддръжка веднага и по същество. Ако проблемът е по-сложен, са ми искали неща като еди кой си лог, скриин шотове, точна хардуерна кофигурация, както допълнитена информация, но като цяло ми казаха, че това е начина по който един ИСТИНСКИ COMMUNITY forum върви ГРАДИВНО напред. Даже някъде ми се мерна, че са ме предложили за повишение, от ранг user – който сега е най-ниския, до първия смислен ранг – Community member. За това сега вися там, във форума на американците, във Microsoft TechNet Forums, и не влизам в българския, дето бил с девиз: „Share your knowhow”.

Защо реагирам така? Защо постъпвам така? Защото аз искам да вървя напред и нагоре, искам да се развивам и да се усъвършенствам, за това искам да се меря с напрЕдналите, защото искам да съм от напрЕдналите, и да не се занимавам с напрЪдналите, защото не искам да слизам на нивото на напрЪдналите. 

Който иска да се сърди – да се сърди.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.