Wednesday, November 6, 2013

Стойността на един хакнат е-майл




Говорейки, за ценното в един хакнат ресурс, много хора подходиха, предвидимо, питайки че какво толкова искат, аз нямам нищо на рс, нито сметки нито нищо, нито документи, така че няма за какво да ме хакват. Оказва се че не е така, и има за какво да хакват един компютър, като например кражба на самоличност, зомби за разпространение на спам, зомиб сървър за хостване на педофилия, и какви ли не още неща дето преди хората не са и сънували, и чак като им почукат качулките от НСБОП и ГДБОП, с твърдението ела ми тука бе педофил, или ги намери адвоката на незнам си коя си банка с въпроса – аа ти тоя кайен кога смяташ да го изплатиш? Се сещат че имало какво да се губи, ама тогава е прекалено късно, дори за принципа ходи доказвай че нямаш сестра. Това беше да си припомним накратко, за какво може да е ценно едно хакнато РС.

Време е да видим за какво може да е ценен един хакнат е-майл, и как това може да ви се отрази зле, въпреки, твърдението – аз не получавам кой знае каква поща, и кой знае какви тайни, така че ми е все тая. Е да де, ама това е един начин, някой да се представи за вас, и да го направи убедително. А тогава се почва ама виж не бях аз, ама това твоя майл ли е? абе моя е ама не бях аз. Мен може и да успеете да ме убедите в твърдението абе сигурно има вирус и се разпраща сам, защото съм наясно с това, ама успех в опитите ви да убедите другите дето не знаят че това е възможно и си мислят че се ебавате с тях.


Една електроннапоща може да е ценна за следните неща:

1. Лична кореспонденция.

1.1 Ако сте някоя важна клечка, електронната ви поща, може да е от интерес, както от корпоративен (фирмен) шпионаж, изнудване....
1.2 ако сте ядосали колега, в работата, да ви направи мръсно, като покаже на жена ви, как се задявате със секретарката
1.3 ако позвате поща от смартфон, с електронна поща със targeted attack или spearohishing, може да ви вкарат троянски кон, да ви следи контактите и да снима с камерата и да подслушва с микрофона....

2. кражба на акаунти и самоличност

2.1 Опити с фалшиви писма, изпипани да изглеждат като истински, с които писма ви плашат че имало проблем с акаунта ви, или с банковата сметка или с кредитната/дебитната карта, иискат от вас спешни действия, като потвърждаване на име и парола, илилични данни за да може да се вкарат коректно в системата зада се успокои системата и нещата да останат безпроблемни.

3. кражба на файлове

3.1 targeted attack или spearohishing атака, с която искат да ви вкарат троянскикон в компютъра за да крадат от вас документи, файлове, писма, лицензи за софтуер, служебни и лични документи

4. Лична вендета, лично отмъщение за нещо дето сте направили на някого, някъде, някога
5. Разни

5.1 отклоняване на кредитни карти, билинг адрес и адрес за доставки

5.2 отклоняване набанкови сметки

5.3 изнудване за откуп, ще ти върнем електронната поща ако ни платиш тия пари....

Тук има 2 групи хора, такива които вече са си изпатил, до последно не са обръщали внимания на предупреждения като това, и след като са си изпатили достатъчно – едни си патят малко и бързо се научават, други си патят много и схващат бавно че си патят от това и ощепо-бавно се научават, и такива на които тепърва им предстои да си изпатят. 

А вие в коя група сте попаднали?

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.