Wednesday, November 1, 2017

размисли и страсти

след като отмина еуфорията, и разума се върна, да помислим трезво върху ставащото. може би има резон в проверките на велосипедите от полицаите, но според мен това не е прост въпрос, и въпроса има няколко страни, и не може да се реши едностранно. От една страна Сердж Була, хубаво ни напомни на всички че с правата които искаме ще дойдат и задължения които ще трябва да спазваме и отговорности които ще трябва да носим, което включване е много на място. На фора на това как София се напълни с всякакви пишман "колоездачи" разни селяндурчета, продали на баба нивата и на дедо кравата, хванали влака, и вече се мислят за софиянци, видели че много хора карат колело и си купили и те колело да са фешън. Лесно ще ги познаете, карат без ръце, докато кукуфясват на слушалки, и не следят нито къде отива колелото, нито какво става около тях ама кукуфясват на музиката или си чаткат във фейсбук. Обикновено като се измаат някъде, и ставайки повтарят тъпо, еее батенце кво стана, ама верно ли? или пък някакви келеши с някакъв БМХ скачаха от лента на булевард българия на ръба на един подлез и от ръба обратно на платното на булевад българия, или отивах да прибера една позната, и някакви скачащи елементи, без светлини, се мятаха от бордюри на пътя и ми кацна на метър от колата, как спрях да не го смачкам, нямама идея. Ако полицията смята да тормози такива докато им дойде акъла в тъпите тикви, нека ги тормози. От друга страна, все още сме малко колоездачите, вярно броя ни расте, но сме малко и всички нарушения и прегрешения на колоездачите взети заедно едва ли имат 10% от тези които правят автомобилистите. На този фон, кога полицията реши другите проблеми с автомобилистите та станахме най-големия проблем за решаване. то вярно че келешчетата в първата част на поста привличат вниманието на властите, и карайки си колелата, общо взето привличат върху себе си повече внимание от колкото това което критична маса и велоеволюция успяват да привлекат. разликата е че докато велоеволюция и критична маса се опитват да вкарат ред в това безредие, и да направят нещата така че всички дасе разбираме и разминаваме лесно и безопасно и без конфликти, такива келешчета общо взето съсипват труда които велоеволюция и критична маса полагат и създават илюзия че всички велосипедисти са келешчета. Истината е че няма опитен колега колоездач който е наясно със спорта, и с рисковете в града, няма да си позволи да излезне с неизправен велосипед. Гуми, спирачки, светлини са изрядни, защото това позволява бърза и адекватна реякция, за решаване внезапно изкочил проблем. Другите които търкалят гуми като галоши, без грайфер, напукани, изпилени до конци, те са тези които са опасността на пътя за себе си и околните. Ако полицаите ще гонят тях ок нека ги гонят. Истината е че въпроса не е едностранен, и аз съм от съвестните и си следя монтажите и спирачките и гумите да са изрядни. Ако ще ме проверяват, нека ме спират. знам че колелото ми е ок, и не ме притеснява че ще ме спрат. Аз зимно време не карам по други съображения като сол и луга, и кой знае още с какво обработват пътищата. не искам тези индустриални гадости да полепват по колелото ми, и да изяждат всичко по него. така че колеги, всеки да си прави изводите и мненията, аз нямам едностранно мнение, и се колебая между двете позиции, и не могада избера коя, защото има достатъчно факти да подкрепят двете позиции, но ако трябвада се вслушам в разума, и това да е за общото благо, ще направя този ход, воден от този мотив.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.