Първоначално аналоговите еквалайзери работили с оригиналният сигнал.
Сигналът се клонира и едното копие не се променя, второто копие се прекарва през
индуктори и кондензатори, след като сигнала се премодулира, той се смесва с
първото копие на оригиналният сигнал. Това се прави с цел даден шум да се
намали или премахне, да се балансира запис, или да се подсилят други честоти,
най-често да се “подобри звученето”. Това се постига с независимото модулиране
на 1, 2 или повече честоти, едновременно, без всяка една да влияе на околните.
Днешните цифрови еквалайзели, повтарят тези резултати от аналоговите по
друг начин. Това са области от памет в които се пренася маркер, който отговаря
за преноса на даден сигнал. Първо отива на позиция 0, после 1, после 2 и така
до края докато излезе от еквалайзера. Ефекта от това е същият все едно сигнала
е минал през индуктор или кондензатор. Нивото на промени се постига като
марката прокара сигнала през различен брой позиции. Така се постига исканият
ефект. Ето кратко описание на
най-често коригираните честоти:
Със знак + се отбелязва резултатът от повишаването на дадената честота, а
със знак – се отбелязва резултатът от намаляването на честотата.
50 хц
+ добавя "обем" на нискочестотните инструменти (като бас
китара, акустичен бас, големи барабани и т.н.)
- понижава "бумтенето" на басите и помага да се чува
по-отчетливо басовата линия в музикалното произведение
100 хц
+ добавя "твърдост" в звученето на басите, придава
"обем" на китарите и малките барабани , добавя "топлота" в
звученето на роял и духови инструменти
- отстранява "тътнеж" при китарите и добавя яснота в звученето
им
200 хц
+ добавя "обем" във вокалите , малките барабани и китарите
(твърд звук)
- отстранява "мътноста" при някои вокали и инструменти със
средночестотен регистър
400 хц
+ добавя "яснота" в басовата линия особено на ниски нива на
слушане
- отстранява звученето тип "картонена кутия" при малките барабани
800 хц
+ увеличава се "яркоста" в звученето на бас китарата
- намалява се "евтиното" (така да се каже)звучене на китарите
3 кхц
+ увеличава "звука на пръстите"(докосването на струните) при
бас китарата , увеличава се "атаката" при акустическите и електрически
китари, тихите пасажи на рояла
- добавя "мекота" в звученето на бек-вокалите
5 кхц
+ добавя "присъствие" във вокалите, увеличава
"атаката" при малките барабани , придава "ярко" звучене на
китарите (особено в рок музиката)
- "отдалечава" инструментите от втора линия в оркестъра ,
смекчава някои "тънки" звуци при китарите
7 кхц
+ придава "металическо " звучене на някои ударни инструменти ,
при други добавя "атака" , подпомага "вяло" звучащите
вокали, добавя "яркост" при синтезатори рок-китари акустически китари
и роял
- смекчава звуците "с" и "ш" при вокалите
10 кхц
+ увеличава "яркоста" на вокалите (дишането), помага да се
"освети" акустическата китара и рояла , придава "твърдост"
на чинелите
- смекчава звуците "с" и "ш" при вокалите
15 кхц
+ увеличава "яркоста" на вокалите (дишането), чинелите,
струнните инструменти и флейти
- смекчава звуците "с" и "ш" при вокалите
No comments:
Post a Comment
Note: Only a member of this blog may post a comment.